Martin Monbaliu hoopt dat Knesselare rijp is voor top vijf in derde provinciale. Foto Dominique Lampo
VK Knesselare wil het liefst zo vlug mogelijk de spons halen over het voorbije seizoen. De bonus op de degradatiestreep was nooit riant en een 2 op 21 in het competitieslot was onvoldoende om de val naar derde te vermijden. In het tussenseizoen kreeg de ploeg een nieuwe ‘look’. De namen van Wout Van De Casteele, Brian Vandesteene, Yarne Van Huffel, Mathieu Bekaert, Nico Blondeel, Arne De Smet en Seppe Mees moet je niet meer zoeken in de selectie. Zij slaan hun tenten elders op of zetten een punt achter hun loopbaan. Met de komst van coach Martin Monbaliu haalde de club een trainer in huis die zijn netwerk benutte om een heel competitief Knesselare op de been te brengen. Zo ziet ook de nieuwe T1 het.
“Je mag wel stellen dat we dit seizoen een heel ander Knesselare te zien zullen krijgen. In de loop van het seizoen werd duidelijk dat heel wat jongens de club zouden verlaten en het was dan ook zaak om jongens te overtuigen om te geloven in het nieuwe Knesselare. Ik reikte behoorlijk wat namen aan en samen met de bestuursploeg lijken we ons voldoende versterkt te hebben om een goed figuur te slaan in derde. De reeks ken ik niet zo goed en met zo’n pak nieuwe spelers is het toch zaak om er een goed geheel van te kneden. Maar top vijf lijkt me wel haalbaar. Omdat het wel wat puzzelen wordt, beginnen we zondag al aan de voorbereiding. Rustig opbouwen en verkennen wat de mogelijkheden van de ploeg zijn. Met de broertjes Hovsepyan haalden we twee versterkingen in huis die andere ploegen ons wel zullen benijden. Willy Bores Perez verdween bij Eernegem wat uit de spotlights, maar is wel een speler waarin ik geloof. Hij is toch een versterking voor het middenveld. Angelo Vervaet en Dimitri Pavlenko zijn ook jongens die na een periode waarin ze minder op de voorgrond konden treden de kans krijgen om zich ‘in the picture’ te spelen. Die jongens kennen elkaar al van hun periode in Eeklo en op dat vlak is er wel wat verbinding. Silas Roets heeft een goed seizoen achter de rug bij HO Oedelem en is een versterking op offensief vlak. Emile De Jaeger maakt de overstap van Ursel en zie ik vooral als een aanwinst als flankspeler. En tussen het rijtje aanwinsten zitten nog wel enkele jongens die van zich zullen doen spreken. Verder hoop ik dat jonge spelers als Guillaume Vanhulle, Rens Vergotte, Matisse Mestdagh en Sven Martens verder kunnen ontbolsteren. Er is behoorlijk wat werk gestopt in de uitbouw van de ploeg en ik hoop dat we daar de vruchten van plukken. Ik ken de reeks minder goed. Toch denk ik dat we naar de top vijf mogen mikken. In de loop van het seizoen kunnen we de ambitie nog altijd bijstellen.”





