Pieter Danneels blijft met Pittem op titelkoers.Foto Dominique Lampo.
Promovendus KSV Pittem slaagde er vorig seizoen niet in om zijn vel te redden in tweede provinciale. De ontgoocheling over de degradatie is intussen wat weggeëbd en Pittem toont zich bij de start van het nieuwe seizoen strijdbaar. Pieter Danneels bleef op post als T1 en hoopt dat er een hoofdrol weggelegd is voor zijn ploeg.
“Het zat vorig seizoen zo’n beetje allemaal tegen. Vier verdedigers lagen bij de start van het seizoen in de lappenmand en dat betaalden we cash. We holden van bij de eerste speeldag achter de feiten aan. Ook tijdens het seizoen bleef de blessurelast groot en we speelden uiteindelijk te veel gelijke spelen om ons te redden. We wonnen 6 keer en speelden 11 keer gelijk en pakten in meer dan de helft van de wedstrijden minstens een punt. Finaal was de conclusie toch dat onze kern wat smalletjes was om ons te redden. Wel vaker zaten er jongens van de B-ploeg op de bank en was het moeilijk om vanaf de zijlijn een wedstrijd te doen kantelen.”
Danneels kreeg verder het vertrouwen en hielp mee aan de uitbouw van de ploeg naar dit seizoen toe. Hij zag dat de ploeg een behoorlijke kwaliteitsinjectie kreeg.
“We hebben enkele mooie transfers gedaan in het tussenseizoen. Met Quentin Vaneeckhoute plukten we bij Ingelmunster toch een speler weg met veel offensieve kwaliteiten, een garantie op doelpunten. Gauthier Maes is ook wel een stevige aanwinst. Bij Zeveren werd het toch verkozen tot de meest verdienstelijke speler van het afgelopen seizoen. Milan Ruysschaert was bij Jong Male een vaste waarde in eerste provinciale en zijn ervaring zal ons van pas komen. Van Mathieu Verstaen verwacht ik ook wel iets. Die vergaarde bij Wielsbeke toch speelminuten in derde nationale. Het gegeven dat Oostnieuwkerke een stap terug zette zorgde ervoor dat we Emile Vandeputte in de armen konden sluiten. Verder hebben we er met Maxim Damme een optie als centrale verdediger bij.”
Pittem lijkt dus wel klaar voor een hoofdrol en zo ziet ook Danneels het.
“We spelen geen verstoppertje en willen bovenin meedraaien. Top vijf is het doel en dan kan je een gooi doen naar de promotie, want Pittem wil toch graag een reeks hoger aan de slag. Maar goed, nog wel meer ploegen komen met veel ambitie aan de start. Stasegem mikt hoog en Ingooigem hoor ik toch ook positieve echo’s. Jong Helkijn ging shoppen bij eersteprovincialer Moen en begint ook versterkt aan het nieuwe seizoen. De Ruiter zal na de degradatie uit tweede wel opnieuw hoog mikken. Jong Anzegem brengt ook een stevig geheel op de been en Kuurne komt ook versterkt aan de aftrap. Wij hopen ook tot het rijtje betere ploegen te behoren.”


