Inter Amicos pakte de dubbel.
In de Zottegemse kerncompetitie was Inter Amicos dit jaar heer en meester. 54 op 54 en ook in de beker trok het finaal aan het langste eind. Kobe Derudder maakt een positieve balans.
“Het is natuurlijk schitterend als je week na week de volle buit pakt en ook in de beker de kroon op het werk zet. Maar dat betekent niet dat het week na week ‘a walk in the park’ was. Wel vaker was het spannend tot in het slot van de wedstrijd. Met Brecht Hellebaut hebben we natuurlijk een speler die ervaring op het hoogste niveau heeft, maar we hebben gewoon in de breedte wel een sterk team en vorig jaar pakten we ook al de dubbel. We verloren eigenlijk maar een keertje en dat in de Beker van België. We verloren maar met 7-3 bij vice-kampioen Kortemark. Het zorgt ervoor dat we volgend jaar opnieuw deelnemen aan de Beker van België en ons ook zullen inschrijven voor de Beker van Vlaanderen. Onze doelman Daan Blomme had gezegd dat ie een tattoo van ons logo zou laten zetten. Hij heeft het dus vlaggen.”





