Batist Van Den Meersschaut hielp zijn ploeg mee in de volgende ronde. Foto RV.
FC Latem bekert verder. Bij promovendus SK Berlare ging het met 0-3 winnen. Het zorgt ervoor dat de Leieploeg verder beker bij RSC Thilffois. Doet wellicht geen belletje rinkelen, maar deze ploeg uit de buurt van Seraing is wel degelijk een tweedeklasser in de Waalse vleugel. Batist Van Den Meersschaut maakte de negentig minuten vol op positie acht en ziet wel uit naar de wedstrijd.
“We willen het gewoon goed doen in de beker en zien wel uit naar de volgende opdracht. Er wordt zelfs al een busje geregeld. In Berlare hebben we het naar mijn gevoel verdiend gehaald. De eerste grote kans was er wel eentje voor Berlare, maar na een fout op Kenzo Rivera trapte Ran De Coninck een strafschop naast. Na voorbereidend werk van Robbe Doms en Lorenzo Berwouts zette Andreas Rijckaert zijn scherpte ‘in the box’ in de verf. Berlare stelde daar een afgekeurd doelpunten tegenover, maar wij waren toch duidelijk de betere ploeg voor de rust. Onze coach wees erop dat het zaak was om in de tweede helft dezelfde intensiteit aan de dag te leggen en dan zou het wel goed komen. Na de rust telden we Berlare dan definitief uit. Bram Vrijens speelde een sterke wedstrijd als rechtsachter, maar de 0-2 van zijn voet leek me eerder een ‘lucky goal’. Ook onze coach had lof voor de sterke wedstrijd van Bram en bestempelde hem als de matchwinnaar. Berlare probeerde wel een vuist te maken, maar toen Simon Baes een bal in de rug van de verdediging dropte, legde Lorenzo Berwouts de bal goed weg. Samengevat mag je stellen dat dit onze beste wedstrijd in de voorbereiding was en hierop kunnen we natuurlijk verder bouwen. In het Luikse wordt het opnieuw een stevige test, maar we zullen ons vel zeker duur verkopen.”







