Yorbe De Kesel speelt volgend seizoen bij LS Merendree. Foto Dieter Ros.
De voorronde van de Croky Cup is achter de rug, het echte werk richting Heizel kan beginnen. Aan ’t Singelken doen Sint-Laureins en Avanti Stekene een gooi naar de tweede ronde. Voor Yorbe De Kesel is dit wel een bijzonder duel. Vorig seizoen was hij A-kernspeler bij de Waaslanders, maar dit seizoen keerde hij terug naar de oude stal in ‘Sente’. Hij kijkt wel uit naar het duel tegen Avanti, maar duwt zijn ploeg wel in de rol van underdog.
“In Stekene kwam ik nauwelijks aan spelen toe, maar dit betekent niet dat ik het als een verloren jaar zie. Integendeel, ik kwam terecht in een groep met heel veel kwaliteiten en in een omkadering die een stuk professioneler was. Vooral van Rieno Van Oost stak ik veel op. De intensiteit was gewoon heel hoog en het is wel jammer dat de club zich niet wist te redden. Drie keer kwam ik aan de aftrap en ik kreeg toch wel het gevoel dat ik op dit niveau mijn mannetje kon staan. Vooral aan een invalbeurt op het veld van de U23 van Beerschot houd ik goede herinneringen over mijn eigen prestatie. Ik viel al vroeg in de wedstrijd in, kon scoren en speelde een sterke wedstrijd, maar kon niet verhinderen dat we met 4-3 verloren. Maar de concurrentie was groot in Stekene en daardoor werd het toch een seizoen in de schaduw. Ik kijk wel uit naar de wedstrijd tegen mijn ex-ploeg, maar winnen tegen hen zou wel een stunt zijn. Wat mij betreft is Stekene toch wel de titelfavoriet in eerste provinciale. Het is ook nog wat koffiedik kijken hoe sterk we zijn. Frederik Van Wynsberge zette een punt achter zijn loopbaan en iedereen weet hoe belangrijk die wel was voor ons. Ook Keanu Van Renterghem zagen we niet graag vertrekken. Maar goed, die bekerwedstrijd is vooral een veredelde oefenwedstrijd. Voor ons ligt de focus natuurlijk op de competitie en daar hopen we natuurlijk weer bovenin mee te draaien.”







