Thibaut Trioen hoopt in de derby tegen Ardooie aan het langste eind te trekken. Foto Dominique Lampo.
Club Roeselare bekert verder. Het ging met 1-2 winnen bij kersvers tweedeprovincialer KSV Kortrijk en krijgt volgende week Welvegem als tegenstander.. Thibault Trioen keek met een tevreden gevoel terug op de wedstrijd.
“Het is zo dat we het finaal maar met één doelpuntje verschil halen, maar we hebben eigenlijk de hele wedstrijd gedomineerd, duidelijk meer balbezit gehad, maar wat slordig geweest in het afwerken van de kansen. Zo bleef het uiteindelijk bij een krappe overwinning. Ik houd dus wel een goed gevoel over aan deze wedstrijd. Maar veel conclusies moet je eigenlijk niet aan die wedstrijd vast knopen. We maakten het onszelf wel wat moeilijk door na een kwartiertje een doelpunt te slikken. Het is voor iedereen nog wat zoeken en Kortrijk profiteerde daarvan. Bij de rust keken we nog steeds tegen die 0-1-achterstand aan, maar rond het uur nam Dylan Vens een afvallende bal op de slof. De doelman van Kortrijk zag de bal wellicht niet komen en de 1-1 was een feit. We bleven voor druk zorgen en het was de verdienste van Kortrijk om te knokken voor elke bal. Tien minuten voor het laatste fluitsignaal kon Michiel Verlinden een collectieve actie afronden. Zo werden beide doelpunten gemaakt door nieuwkomers en dat zal hen wel deugd doen. Ook jongens als Dwight Dewerchin en Bram Baert kwamen aan de aftrap. Na die eerste wedstrijd krijg je toch het gevoel dat onze kern een stuk breder is dan vorig jaar. Onze coach was nog op zijn vakantiebestemming waardoor sportief verantwoordelijke Jeffry Verhoeven op de bank zat. Hij zal wel zien met welke zaken we verder kunnen, want de wedstrijd van volgende week wordt een echte maatstaf. Wevelgem City is een ploeg met ambitie in eerste provinciale en deze wedstrijd zal ons wel verder wijs maken van hetgeen al goed loopt en waar we nog moeten aan werken.”


