Bottelare opende de competitie met een 0-6-zege in Ronse.
In onze vooruitblik op vierde provinciale B wezen we er al op dat we dit seizoen veel verwachten van KESA Bottelbare. Als vierdeprovincialer heeft het best wel wat kwaliteit in de rangen en met Mehmet Kutlu heeft het ook een garantie op doelpunten in de ploeg. Gisteren ging het team van Jens Serry met 0-6 winnen op het veld van Ronse. Kutlu opende meteen zijn rekening en was goed voor twee doelpunten.
“In de eerste helft was het toch wat zoeken”, vertelt Kutlu. “Ronse pakte uit met een laag blok en aanvankelijk slaagden we er niet in om hun stugge verdediging te ontwrichten. Twee keer kon ik toch op zoek trekken naar de 0-1, maar telkens was hun doelman de spelbreker. Tien minuten voor de rust kon Lie Vanlangenhove me door de verdediging van Ronse loodsen en oog in oog met hun doelman trok ik aan het langste eind. Dat gaf toch wel een ‘boost’ aan ons vertrouwen en na een schermutseling voor doel zorgde Corneel Piens voor de 0-2. Tijdens de rust wees coach Jens Serry er op dat we hoog druk moesten blijven zetten. In de voorbereiding durfden we wel eens inzakken en die aanpak draaide meestal niet goed uit. We bleven de druk hoog houden en met doelpunten van Rune Coussement, Lie Vanlangenhove, Louis Baetslé en mezelf werd het uiteindelijk een afgetekende 0-6-overwinning. Coach Jens Serry legt de lat niet te hoog en mikt naar top vijf. Zelf denk ik dat we top drie waard zijn en waarom dan niet ‘all in’ gaan? Al weet ik dat de tegenstand niet min is. Kluisbergen, Dikkelvenne A, Zingem B en De Pinte B zijn ook ploeg die naar mijn gevoel hoog kunnen mikken.”




