Marc Dawyndt behoudt met Koksijde-Oostduinkerke uitzicht op de top vijf. Foto Dominique Lampo.
KV Koksijde-Oostduinkerke paste zich vorig seizoen als promovendus heel goed aan het niveau in derde provinciale aan en sloot het seizoen af als kampioen van de rechterkolom. Dit seizoen moet dat van de bevestiging worden en met een 2-3-zege bij Dikkebus miste het team van Marc Dawyndt zijn start niet. Die was vooral tevreden over de wedstrijdmentaliteit van zijn ploeg.
“Dikkebus is een prettige verplaatsing en ik peperde mijn jongens in dat de wedstrijdmentaliteit heel bepalend zou zijn voor het resultaat. We begonnen behoorlijk goed aan de wedstrijd en na een klasseflits van Toby Bossaert klommen we op voorsprong. We kwamen ook goed uit de kleedkamer en de ingevallen Johnny Seron kon van voorbereidend werk van Toby Bossaert profiteren om ons 0-2 voor te brengen. Jammer genoeg verloren we dan wat de controle over de wedstrijd. Dikkebus pakte uit met ‘power play’ en daar hadden we het wel lastig mee. Op tien minuten boog Dikkebus de 0-2-achterstand om in een 2-2-tussenstand. Toch haalden we het laken naar ons toe. Met zijn tweede van de middag hielp Johnny Seron ons aan de drie punten. Na de voorbereiding en die eerste wedstrijd heb ik toch het gevoel dat we iets verder staan dan vorig jaar. Toen was de spoeling eerder dun, was de kern niet zo groot. Nu kan ik makkelijker wisselen zonder kwaliteitsverlies te leiden. Tegen Ploegsteert zal ik die ruimere kern meteen nodig hebben. Lesra Verhelst liep in het wedstrijdslot tegen een tweede gele kaart aan en Beau Depinois herviel nog voor de rust in een oude spierblessure.”





