Feestje bij SK Eernegem na de 2-4-winst bij Boezinge B. Foto Dominique Lampo.
Derdeprovincialer SK Eernegem won voor de tweede keer op rij. Dit weekend pakte het de volle buit bij Sassport Boezinge B en met een 7 op 12 zijn ze bij Eernegem niet ontevreden over de start van het seizoen. Coach Kevin Vanthourenhout geeft toe dat het bloed, zweet en tranen kostte om Sassport Boezinge B opzij te zetten.
“De 2-4 als eindresultaat is mooi, maar het zag er lange tijd naar uit dat er een heel ander resultaat uit de bus zou komen. Het eerste half uur zagen we sterretjes. Boezinge B bracht zes jongens aan de aftrap die meetrainen met de A-kern van de derdeklasser en het was dus zeker geen verrassing dat we het moeilijk hadden. Na een half uur had Boezinge B met een 2-0-voorsprong kunnen pronken. Wij waren bijzonder efficiënt. Net voor de rust waren we voor het eerst gevaarlijk via Dani Cleopas en meteen was het bingo. Jammer genoeg stelde Boezinge nog voor de rust gelijk via een vrije trap. Tijdens de rust heb ik dan wat bijgestuurd en verliep de wedstrijd evenwichtiger. Cleopas benutte op zijn beurt een vrije trap, maar ook nu hielden we die voorsprong niet lang vast. Een minuut later was alles te herdoen. Op strafschop maakte Cleopas dan zijn derde van de middag en je voelde dat dit de veer toch wat deed breken bij de tegenstander. Na de 2-4 via Cedric Couckhuyt kregen we echt het gevoel dat de buit binnen was. Aan die 7 op 12 houd ik wel een goed gevoel over. Pas na Nieuwjaar maken we een eerste balans op. Ik heb nu het gevoel dat ploegen als Poperinge, Nieuwkerke en Koksijde-Oostduinkerke het best gewapend zijn om de titel te pakken. Onder dit drietal zie ik vier of vijf ploegen die naar de subtop mogen mikken en misschien horen we daar wel bij. Maar nogmaals, we gaan niet te ver vooruit kijken.”


