Fanno Nijst vierde met Voorde-Appelterre de promotie. Foto Dominique Lampo.
Voorde-Appelterre mocht dit weekend de strijd aangaan tegen Monceau, ploeg van hetzelfde niveau in de Waalse vleugel. Voor de rust hielden de bezoekers nog enigszins gelijke tred. Na de koffie bleek de fusieclub evenwel te sterk. Coach Fanny Nijst maakte na afloop een positieve balans.
“Bij winst speelden we opnieuw thuis en dat maakte het best wel interessant om door te stoten. Van bij de aftrap had ik eigenlijk wel een goed gevoel. Je voelde dat wij het tempo bepaalden en van zodra we dat tempo opschroefden had Monceau het daar wel moeilijk mee. Het is de verdienste van de bezoekers om heel even het initiatief over te nemen. In die fase van de wedstrijd voetbalden ze twee kansen bij elkaar en bij eentje ervan was doelman Stijn Cloodts de redder in nood. Wij hadden ook wel wat halve kansjes. In het laatste derde waren we wat onzuiver en daardoor kwam Monceau telkens met de schrik vrij. In de tweede helft haalden we dan het laken naar ons toe. Ik zag heel veel dynamiek in mijn ploeg en er zat lijn in onze acties. Drie doelpunten zorgden ervoor dat het voor ons een leuke voetbalmiddag werd. Gil Figys zette goed druk, veroverde daarbij de bal en trapte die met links in de kruising. Die goal brak toch wat de veer bij de tegenstander. Wat later kapte Robin Nelis zijn belager uit en zorgde hij voor de 2-0. Het mooiste doelpunt was misschien wel de 3-0. Vooral omdat dit doelpunt er kwam na een aanval die vertrok bij onze linksachter en waarbij we via zeven of acht tussenstationnetjes een kans bij elkaar voetballen en die door Mbey Epolo werd afgerond. Ik zag veel goede zaken. Positief is zeker het gegeven dat de ploeg niet verzwakte na de invalbeurten. In de volgende ronde nemen we het op tegen Pays Vert Ostiches-Ath, ploeg uit de tweede afdeling en uiteraard gaan we ook die ploeg voetje proberen lichten.”





