Tom Van Hulle moet Ruddervoorde een nieuw elan geven. Foto Dominique Lampo
Eersteprovincialer Excelsior Zedelgem slaagde er niet in om de schaapjes op het droge te krijgen. 28 punten waren niet voldoende voor een verlengd verblijf in de hoogste provinciale reeks. Tom Van Hulle begroet vanavond een eerste keer de spelersgroep en hoopt er een zorgenvrij seizoen van te maken.
“Op cruciale momenten lieten we het wat afweten. Zedelgem heeft niet meteen het grootste budget in de reeks en het werd net niet. Jammer, maar we gaan nu vooral proberen meer voetbalplezier te hebben een reeks lager. Met ploegen als Jong Male, een stevig versterkt Houthulst en Veurne zitten er enkele heel sterke ploeg in de reeks. Wij leggen de spelersgroep geen druk op en wezen daar bij de spelersvoorstelling op. Met het vertrek van spelers als Tosin Thompson en Jean-Louis Vyaene verliezen we twee sterkhouders. Bovendien ligt Jordy Maes nog een tijdje in de lappenmand na een knieblessure. Maar we haalden wel degelijke versterkingen in huis. Doelman Baud Lauryssen en Damon Timmerman maken de overstap van Lichtervelde. Zij trainden vorig jaar al enkele keren mee. Timmerman kan op positie tien aardig uit de voeten en Lauryssen liet als doelman een goede indruk. Verder voegt Henri Van Dierendonck, in het verleden aanvoerder van Loppem, heel wat ervaring aan onze ploeg. Hij is een rechtsachter die ook de rol van centrale verdediger aan kan. Jochen Van Neck maakt de overstap van Blankenberge en lijkt wel een speler die op meerdere posities inzetbaar is. Van de van Torhout overgestapte Arne Zarggami hoorde ik ook al veel goeds. Jonge speler die het best tot zijn recht komt als linksachter. De komende weken leer ik nieuwkomers als Vitor Costa en Thomas Stevens vast beter kennen. Met deze spelerskern moeten we er wel een leuk seizoen van kunnen maken.”


