Tjorven Quintelier hoopt met Kemzeke een woordje mee te spreken in de strijd om de eerste periodetitel. Foto Marc Naudts
door Marc Naudts
SK Kemzeke verloor op de eerste speeldag met 1-0 op het veld van Hardy Waasmunster, maar na een 12 op 12 is het team co-leider. De sfeer op en rond ‘Kriekepitte’ is natuurlijk uitstekend en dat vat coach Tjorven Quintelier met voldoening samen.
“Onze ploeg straalt in tegenstelling tot vorig seizoen heel wat ambitie uit. Het sportief bestuur, bestaande uit voorzitter Stijn Van Mol en manager Glenn Maes, was trouwens al een tijdje van plan om een volledige vernieuwing door te voeren. Bij de komst van 12 nieuwe spelers had ik best veel te maken. Ik wist welk vlees we in de kuip kregen. Al van in de voorbereiding bleek dat een schot in de roos dus was de eerste nederlaag uit bij SV Hardy Waaasmunster een harde noot om kraken. Onze jongens heersten, dwongen een pak doelkansen af maar werden – geloof het of niet – in de slotminuten met één enkel afstandsschot verslagen met 1-0. De voorbije weken hebben we ons goed herpakt en dat zorgt ervoor dat wij in de strijd om de periodetitel een woordje zullen meespreken.
“Voorlopig mik ik met deze spelersgroep echter op de best mogelijke resultaten. Die eerste periodetitel zou een stimulans moeten betekenen om ons ook in de échte titelstrijd door te zetten. Zowat iedereen voelt zich opperbest bij rood-zwart en bijgevolg mogen wij ons in onze volgende ontmoeting voor eigen supporters tegen KAV Dendermonde niet laten verrassen.”





