Terwijl nog heel wat spelers uit het provinciaal voetbal bakken en braden op Spaanse of Turkse badplaatsen, lange bergwandelingen doen aan de zijde van hun geliefde of het nachtleven onveilig maken, ontbrandt de strijd om de Croky Cup zich dit weekend al. Voor Kleit en Kruibeke kwam deze wedstrijd door personeelsproblemen te vroeg en ook bij Ardooie geven ze toe dat deze wedstrijd te vroeg komt. De beker is de kortste weg naar Europa, maar voor de ploegen die dit weekend al aan de bak moeten, is die net iets langer. Coach Tim Langeraet is pas zondag terug uit zijn vakantiebestemming en weet dat het zo vroeg in de voorbereiding wat improviseren is.
“Die bekerwedstrijd zo vroeg op het seizoen zorgde ervoor dat we wat vroeger de training hebben hervat. Maandag en woensdag trainde een deel van de kern van de A-ploeg en een deel van de kern van de B-ploeg samen en daaruit werd een selectie van vijftien spelers gemaakt. Daarbij horen toch zo’n vijftal spelers van de vierdeprovincialer, maar die jongens krijgen zo ook eens de kans om tegen een eersteprovincialer te spelen. Sottegem speelt in Oost-Vlaanderen in eerste provinciale en we zijn wat gehavend natuurlijk, maar misschien is dat bij hen ook zo. Op zich zou ik het wel graag nog een weekje langer uitzingen in de beker, al hebben we een leuk programma in de Beker van West-Vlaanderen. Het vervelende aan die hele zaak is dat je een vijftal spelers de volle negentig minuten moet laten spelen en dat naar opbouw naar de competitie en naar blessurepreventie niet ideaal is. Maar het is wat het is en we proberen er het beste van te maken.”







