Sasha De Crits speelt volgend seizoen voor Wachtebeke. Foto Dominique Lampo.
17 punten in 2024, 29 punten in 2025. Het leek met vierdeprovincialer Bassevelde wel de goede richting uit te gaan en misschien komen de Klauwaarts dit seizoen nog sterker voor de dag. De eerste driepunter deed in ieder geval deugd. Sasha De Crits ruilde het shirt van Wachtebeke voor dat van Bassevelde en hij zag zijn ploeg sterk uit de startblokken schieten. De 0-3 deed in ieder geval deugd.
“Na een jaartje in Wachtebeke koos ik ervoor om een reeks lager aan de slag te gaan. Fun hebben in het spelletje en met vrienden samen spelen, daar ging het wat om. Maar na de voorbereiding en die eerste wedstrijd heb ik het gevoel dat we verder staan dan we dachten. De ploeg is ook wel versterkt. Adrian Apostel is toch wel een spits die bij Balgerhoeke al het een en ander bewees, ik was vorig jaar toch ook vaste waarde op een hoger niveau en jongens as Niels en Nick Pieters zorgen toch ook voor een meerwaarde. In de eerste helft speelden we goed in blok en hadden we voldoende kansen om al een kloofje te slaan. Met enkele mooie reddingen speelde de doelman van Aalter B zich evenwel in de kijker. Adrian Apostol kon na een inworp dan toch de score openen. Toch waren we nog niet klaar met dit Aalter. Vooral na de rust deden ze ons echt wel pijn en was het de beurt aan onze doelman (Diëgo Van Peteghem) om sterk voor de dag te komen. Vooral in het vierde kwartier pakte hij uit met enkele knappe reddingen. Halverwege de tweede helft maak ik dan de 0-2 en dan voelde je wel dat het verweer wat brak. Finaal werd het 0-3. Zo’n eerste wedstrijd winnen geeft natuurlijk een zalig gevoel. We worden door de buitenwereld niet zo hoog ingeschat en misschien is dat wel goed en houdt dat de druk wel wat weg. Maar in het allerbeste scenario zijn we misschien wel een ploeg die mee kan doen voor de top vijf. Het is evenwel nog te vroeg om de ambitie bij te sturen. We bekijken het van week tot week.”




