Kevin Vandecasteele probeert dit weekend met Moorsele een stapje dichter bij het behoud te komen. Foto Dominique Lampo.
In de West-Vlaamse eerste provinciale blijft Moorsele na drie speeldagen nog steeds met lege handen. De ploeg maakte als nummer vier in tweede provinciale B de stap naar eerste en wist dat het na een ietwat onverwachte promotie knokken wordt om een blijver te worden in eerste. Coach Kevin Vandecasteele is evenwel nog niet aan doemdenken toe.
“We wisten op voorhand dat we voor een moeilijk seizoen stonden en dat we er vooral voor moesten zorgen dat we het ritme van eerste provinciale snel oppikten. Op zich zijn we daar al ietwat in geslaagd, maar vooral de eerste twee speeldagen lieten we na onszelf te belonen. In Varsenare waren we de betere ploeg voor de rust, maar lieten we drie loepzuivere kansen onbenut. Na de rust slikten we dan twee doelpunten en kwamen we niet verder dan de aansluitingstreffer. We hadden evenwel een puntje verdiend. Dat puntje had er ook kunnen komen tegen Heestert. Vroeg in de wedstrijd lieten we een strafschop onbenut. Heestert kreeg ook twee strafschoppen. Terecht. Zij zetten die om, maar vraag is hoe de wedstrijd zou gelopen zijn als we wel scoorden op strafschop. Vorige week waren we gewoon niet op de afspraak en verloren we met 3-0. We groeiden snel met deze club. Broos Verlinde en Kevin Lefever zijn jongens die ook in vierde provinciale meespeelden en andere jongens zijn er al bij van in derde. Maar we blijven niet bij de pakken zitten. Iedereen is aanwezig op training en ik mag niet mopperen over de gedrevenheid. Dit weekend wacht ons met de komst van FC Marke een heel taaie tegenstander. Kwaliteit hadden ze vorig jaar al en op speltechnisch niveau hebben ze daar met de komst van Jelle Duthoo een goede zaak gedaan. Wij gaan ons vel evenwel duur verkopen.”


