Jordy Verleysen hoopt dat Zaffelare nog meer efficiƫntie aan de dag legt. Foto Dominique Lampo
Jordy Verleysen kon met Robur via de eindronde de stap naar tweede provinciale zetten. De doelman in het team van Andy Marin had evenwel al eerder beslist om naar Zaffelare te trekken. Daar heeft hij het intussen wel naar zijn zin.
“Bij Zaffelare werd duidelijk dat Tim Beausaert de schoenen aan de haak zou hangen en de club dus op zoek was naar een nieuwe doelman. Zo kwam ik op de radar en kwam ik eens testen in de loop van het seizoen. Davy Cooreman zag het wel zitten en polste me om bij Zaffelare te komen spelen. Ik hapte toe, maar het was nog niet duidelijk of ik ook eerste doelman zou worden. Met Boaz Ringoot hadden ze ook bij Maldegem een doelman weggeplukt. Goede doelman, fantastische kerel, ook geen kwaad woord over hem, maar ik was wel blij toen de keuze op mij viel na de voorbereiding. Ik vind dat het ook wel goed loopt, al is die 4 op 9 van de voorbije weken niet echt een weerspiegeling van onze wedstrijden. In elke wedstrijd hadden we behoorlijk wat kansen en mits wat meer efficiĆ«ntie hebben we nu 9 op 9. Iedereen is zich daar wel van bewust. En op zich hoor je ons ook niet mopperen met die 4 op 9, want met wedstrijden tegen Laarne-Kalken en Sint-Laureins namen we het op tegen twee ploegen die misschien wel een woordje zullen meespreken in de titelstrijd. Dit weekend wacht ons opnieuw een moeilijke opdracht. Ik hoor van iedereen dat Poesele wel een ploeg is die klaar vis voor de top vijf. Als we het spelniveau van de voorbije weken halen en dat kunnen koppelen aan efficiĆ«ntie moeten we die opdracht tot een goed einde kunnen brengen.”







