Gregory Van Der Hoeven is ook volgend seizoen coach van VK Ninove.Foto Roger De Groote/RV
KSK Ninove B was vorig jaar noch mossel noch vis. Het team van coach Gregory Van der Hoeven oversteeg het gemiddelde niveau in tweede provinciale B, maar voor een eindrondeticket werd het ‘net niet’. Coach Gregory Van der Hoeven kijkt dan ook met gemengde gevoelens terug op vorig seizoen en hoopt dit jaar een stap tot de toppers in de reeks te behoren.
“Ontevreden ben ik niet. We strandden vorig jaar op de zesde plaats en deden het als nieuwkomer niet onaardig. Maar bij de start van het seizoen was een eindrondeticket het doel en die ambitie konden we uiteindelijk niet afvinken. Dit jaar zijn we nog beter gewapend dan vorig jaar en willen we die eindronde niet fout lopen. Zit er meer in, dan gaan we daar natuurlijk voor. De meest in het oog springende transfer is natuurlijk die van Olivier Romero. Romero was de voorbije jaren op nationaal niveau een garantie voor doelpunten en in tweede provinciale moet hij dan ook vlot de weg naar doel vinden. Met Mathias Lievens van OLSA Brakel halen we nog een speler in huis met ervaring op nationaal niveau. We plukten ook drie talentvolle jongens weg bij VK Nederhasselt. Manuel De Vleeschouwer, Yoran Bruyland en Brent Torrekens. Elk van die jongens heeft kwaliteiten om ons als ploeg beter te maken. Zij proefden al van tweede provinciale, maar waren toen te weinig omringd om goede resultaten te halen. Nu zullen ze wel in een sterk geheel terecht komen en mag er van elk van hen wel iets verwachten worden. We haalden nog wel enkele jongens in huis die voor een meerwaarde moeten kunnen zorgen.”
Ninove B is dus beter gewapend dan vorig jaar. Van der Hoeven heeft het gevoel dat het kloofje met de toppers in de reeks wel gedicht is.
“Ik verwacht dat de topploegen van vorig jaar ook dit seizoen op de afspraak zullen zijn. Sint-Antelinks, Denderleeuw, Kluisbergen… Maar Vlaamse Ardennen schat ik ook hoog in. Zij hebben stevig geshopt en zullen bovenin meedraaien. Wij hopen ons met die ploegen te meten. Ik denk dat we een vrije complete ploeg hebben. Scorend vermogen, jongens met veel technische bagage en als het moet denk ik dat we ook ‘power play’ kunnen spelen.”







